fredag 30 mars 2012

Ut med det gamla, in med det nya.

Nu har jag snart varit hemma i två veckor. Det känns fortfarande som en dröm. Men dessa två veckor har varit jobbiga. Två infektioner i kroppen och först nu har jag fått medicin.

Igår var jag ledig och tog mitt på dagen en promenad med Sanna i Sognsvann. Skulle egentligen ätit frukost med Richard på morgonen men orkar inte kliva upp. Denna svaghet är skrämmande. Jag vill göra saker men det enda jag orkade igår var en promenad. Ändå går jag till jobbet. Det är som att jag blir tröttare av att vara hemma. Att jobbet gör mej lite piggare, kanske tänker jag på annat då. För idag var jag först hos Ida och sen till läkaren för att få det intyg som tydligen är så svårt att få. På väg hem så ringde Tone i kris och frågade om jag kunde jobba lite. Så jag ställde upp och hon hämtade mej. Men ändå är jag piggare ikväll än jag var igår. Kanske är det för att jag redan fått medicin eller bara för att jag tror att det skall göra mej piggare. Jag skall ändå lägga mej snart så jag blir frisk och kry.

Det är jobbigt att vara långt ifrån någon som man vill vara nära varje dag och kväll..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar