lördag 17 december 2011

Diciembre

Denna månad har jag spenderat mer tid i Spanien än i Oslo. Nu sitter jag på flygplatsen igen och väntar på ett flyg ner till Gran Canaria. Kom hem från Teneriffa i tisdagsnatt, var i Trondheim över dagen i torsdags. Ja, jag vet att jag sällan är hemma. (Och behöver inte bli påmind om det.) Ibland är det så. Det är inte så att jag tackar nej när jobbet erbjuder mej en resa. Jag hade aldrig sett så mycket av Norge som jag gjort utan dessa resor.

Att komma tidigt till flygplatsen och då få veta att flyget är en timme sent gjorde mej ingenting. Istället beställde jag en kaffe, packade upp uppsatsen. Som legat orörd i snart ett år. Kanske kan den bli klar 2 år senare än planerat. Jag vet iaf att jag inte kan lämna den orörd.

Igår var jag på julbord samt teater, vi såg Rockulven, jag måste säga att kg är fanatiskt nöjd. Man borde gå mer på teater.

1 kommentar:

  1. Du gjorde helt rätt i att inte störa dig på att flyget var en timme sen. Att lägga energi på sådana saker är ju rent ut sagt värdelöst.

    Ha en riktigt härlig resa nu bästa du!
    Själv kom jag nyss upp till Ösd igen för lite jullov efter 1 1/2 intensiv vecka i Sthlm med avslutningar, redovisningar och inlämnningar. Men nu är det klart för den här terminen! Bara en kvar :)

    Lyssnade på Thåström igår och längtade tills jag får träffa dig och honom igen!

    Puss och kram!

    SvaraRadera